خوش آمدید

جستجو

غار رودخانه ای دانیال

غار دانیال یا گردکوه دومین غار بزرگ رودخانه ای ایران در دوکیلومتری روستای دانیال بالا ، در ۵ کیلومتری جنوب سلمان شهر(متل قو) استان مازندران در شمال ایرا ن و در جوار رشته کوه البرز کوه البرزقرار دارد.شعبه اصلی این غار یک مسیر ناهموار رودخانه ای صخره ای به طول۲۱۵۸٬ متر است و در ارتقاع ۷۴٬۲ متری سطح دریا  که درآن تالارهای ریزان و خفاشها و....قرار دارد

مختصات دهانه ی غار :   N:36.40.444

E:51.11.116

مرداد ۱۳۸۹ با خانواده برای سفر تفریحی عازم چالوس شدیم علی برادرم همراهمان بود وچون غارهای جدید را به خاطر امنیت بیشتر با ایشان طی میکنم کوله و طنابهایم را هم با خود بردم تا شاید کسی از اهالی آدرس غاری داده و ما هم بی نصیب نمانیم. تمام ۵ روز اقامت صرف شنا وگردش شدو برگشتیم.یکماه بعد آقا محسن از کرج تماس گرفتند واطلاع دادند ۱۲شب با مینی بوسی همراه بچه های دانشکده فنی دانشگاه تهران عازم غار دانیال هستند.به هر زحمتی که بود همان شب به تهران رفته با ایشان همراه شدم.

۴ صبح کنار دریا رسیدیم من شنای مختصری کرده وچون هوا تاریک بود دریا مواج و ساحل دیده نمیشد "از ترس گم شدن خود را به ساحل رسانده داخل کیسه خوابم رفتم.صبح که آفتاب زده بود ما روستای دانیال بودیم ومن تازه فهمیدم مرداد که به چالوس آمده بودم فاصله چندانی با اینجا نداشته ام.

تا غروب داخل غار زیبای دانیال که خداوند رودخانه ای را مامور کرده بود آنرا بتراشد "بودیم.به جایی رسیدیم که باید مسیر را سینه خیز و نشسته داخل آب طی میکردیم درغار ما با دو گروه دیگر ملاقات نمودیم یکی از آنها علی اهل ساری بود شماره هایمان را برای راهنمایی همدیگردرغار های دو شهر(همدان وساری )به هم دادیم.از آقا محسن و خانم سولماز راستجو و بهنام برنا ودیگر افراد گروه به خاطر اینکه به بنده افتخار دادند در این غار همراهشان باشم کمال تشکر را دارم.

ا

تاریخ بررسی غار ۱۸ – ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸ می باشد. افراد تیم عبارتند از: سایمن بروکس از انگلیس ،زنده یاد  لیلی اسفندیاری،مهدی فرهادی، مجید کاشیان، احمد رفیعی،طاهر شاهوری و افشین یوسفی از کلوپ کوه نوردی دماوند – تهران - ایران

د.4" E051°11'11.6"می باش

این مطلب تا کنون 13 بار بازدید شده است.